Přeskočit na obsah

S firmou SEVT se díky jejímu zaměření a 65leté tradici setkal již téměř každý. Specializuje se na kancelářské i školské potřeby, prodává odbornou literaturu, distribuuje věstníky i zpravodaje pro státní orgány, úřady a instituce. Kromě toho se věnuje také tvorbě a distribuci hospodářských a úředních tiskovin a publikační činnosti.

Problém

E-shopu Sevtu nabízí přes 35 000 produktů. O jeho chod pečuje přes 40 zaměstnanců a po celé republice mají více než 1 200 výdejních míst. Objednávky se odbavují hned a jsou doručovány již druhý den po objednaní. Obzvlášť začátkem školního roku je zde velký nápor a stává se, že ke konci dne nejsou všechny objednávky vyřízeny.

Zadání

Klient chtěl vyřešit kritický stav ve skladu v čase nejvyššího počtu objednávek. Snížit frontu čekajících neodbavených objednávek, zabezpečit, aby nedocházelo k nutnosti odmítnout příjem nových objednávek. Cílem bylo stihnout vše před začátkem dalšího školního roku a zvýšit kvalitu poskytovaných služeb.

Řešení

Analýza problému a návrh nového systému

Proces odesílání objednávek vázl ve skladu. Proběhla analýza skladových prostor, rozmístění skladů a možností přestavby.

Vývoj

Aplikace je propojena s objednávkami a aktuální stav se zobrazuje na obrazovkách ve skladu. Systém, který jsme použili, umožňuje teoreticky neomezený počet napojených zařízení, čímž nijak neomezuje klienta.

Testování & nasazení

Systém byl nasazen na infrastrukturu zákazníka, napojen na objednávky a uveden do testovacího provozu.

Výsledky

Společnost úspěšně přeorganizovala skladové prostory v stanoveném termínu. Skladové zásoby byly rozdělené a označené novým způsobem a zavedli se procesy naskladnění a vyskladnění položek.

Odbavování objednávek se významně zrychlilo a firma byla schopna odbavit o 20 % víc zakázek. Nižší chybovost vyřizování se ukázala na poklesu reklamací ze strany zákazníka až o 40 %.

Důležitým prvkem motivace pro skladnické pracovníky byl jednoduchý softwarový nástroj z naší dílny, který u každého zaměstnance ukazuje počet zpracovaných objednávek a zbývající objem, který je třeba odbavit. Tenhle prvek významně podněcuje zaměstnance k práci a zároveň poskytuje kvalitní přehled pro vedení skladu.

Icon sevt_vice_zakazek

20 %

navýšení objednávek
Icon sevt_mensi-chybovost

o 40 %

snížení reklamací
Icon sevt_online

1200 výdejních míst

je zapojeno do systému