Proč stavět web pro zákazníky a jakým největším chybám se vyvarovat?
V dnešní době je naprostá nutnost být online. Máme za sebou doby, kdy stačilo mít reklamu na návsi, v časopise a ve zlatých stránkách. Dnes vládne online svět a určitě bychom tomu měli věnovat patřičnou pozornost. Čekají na vás malé i velké zakázky, stačí jim vyjít vstříc.
- Rychlý pohled a zákazník je pryč
Váš zákazník možná sám neví, co potřebuje. Příliš odborné pojmy proto musí bokem. Mluvte s ním takovým jazykem, aby vám rozuměl. Když přeci jen potřebujete sdělit něco odborného, vzápětí to vysvětlete.
- Buďte přehlední a nepřehlédnou vás
Trávit příliš mnoho času dohledáváním informací je cesta do pekel. Při návštěvě vašeho webu musí být na první dobrou vidět, čemu se věnujete. Zákazníci potřebují vnímat, že mluvíte přímo k nim a že nacházejí právě to, co potřebují.
Navíc, když je text přehledný a dobře strukturovaný, je srozumitelný pro vyhledávače. Google takové stránky preferuje ve vyhledávání a umísťuje je na lepší pozice.
- Vyvarujte se vizuální pohromě
Web je výkladní skříň vaší práce. A to i v případě, když se věnujete výrobě maltových směsí, prodáváte soustruhy nebo poskytujete zdravotní péči. Návštěvník webu by měl hned vědět, že je u vás. Vidí vaše barvy, fotky produktů, práce či služeb. Čím hezčí, tím lepší.
- Udržte kontakt až do konce
Je důležité zaujmout a přesvědčit zákazníka, že se může obrátit zrovna na vás. Nenechte ho však na holičkách a řekněte mu, kde a jak vás najde. Máte kamennou prodejnu? Posíláte vzorky poštou? Má se rovnou obrátit na obchoďáka? Tohle všechno mu musíte jasně a přehledně naservírovat, aby k vám lehce našel cestu.
- Zastaralý obsah
Nic není staršího než včerejší noviny. Tvořte takový obsah, který bude udržitelný a zamyslete se, jestli je vhodné zveřejňovat aktuality. Když uprostřed léta najde zákazník na webu přání do nového roku, má plné právo myslet si, že jste včerejší. Pokud se u vás občasně vyskytne zajímavá akce, zvažte sdělování aktualit třeba na sociálních sítích. Ale jen pokud se tam nachází vaši zákazníci.
- Web s tempem hlemýždě
V rychlé době nemá pomalý web co hledat. Zkuste si vzpomenout kolik času jste ochotni věnovat brouzdání po internetu, když zrovna něco hledáte. Přejdete až na 9. stránku ve vyhledávači? Nejspíš ne. A co když se vaše firma nachází zrovna tam? Existuje mnoho faktorů, které mají vliv na SEO – tedy optimalizaci webu. S tím se pojí kromě jiného i pořadí zobrazení vaší firmy ve vyhledávačích. Jedním z aspektů je i pomalé načítání webových stránek. Víte, že si tím snadno poradí profesionálně udělaná digitální transformace?
Čím si klienty naopak získáte
Víme, že jste odborníkem v tom, co děláte. Ale při tvorbě webu zkuste přemýšlet jako ti, které chcete oslovit. Cílíte na koncového zákazníka nebo spolupracujete s firmami? Určete si cílovou skupinu. Podle toho nabídněte, co se bude dít dál.
- Peníze až na prvním místě
Každý, kdo začíná stavět nebo se chystá rekonstruovat, má nějaký rozpočet. A jelikož jsou finance citlivou záležitostí, při výběru dodavatele bude cena hrát zásadní roli. Dopřejte svým zákazníkům představu o určitém cenovém rozpětí. Kalkulačkou na míru ušetříte čas potenciálním zákazníkům i vašim obchodníkům.
- Informace skáčou samy
Ne však doslovně. Vyskakovací okna jsou dávným přežitkem a naopak, mohou vést k odchodu ze stránek. Informace mají být podány jasně, stručně a měli by se zobrazovat tam, kde je bude zákazník hledat. S tím vám při stavbě webu pomůžou profesionálové z IT sféry.
- Ukažte své přednosti
V rámci byznysu je dobré určit si konkurenční výhodu. A ta by měla být pro zákazníka rozhodující. Kompletní servis od A po Z, produkty na klíč, doprava zdarma či možnost poskládat si vlastní balík je to, co klient určitě ocení. Tak se to nebojte zdůraznit.
- Nabídněte něco navíc
Ukažte, že jste ten pravý spolehlivý partner a máte kalkulačku na výpočet materiálů, věrnostní program, či návody, jak si ulehčit práci. S tímto vám pomůže software na zakázku. Vyřeší zádrhely, které potřebujete nakopnout. Přehledné katalogy, kalkulačky, rychlé webovky a mnoho jiného.